I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, January 6, 2011

hujan,bas,dan punchkad merah....

6.01.2011, ia dtg hanya sekali....
ketibaan mu dinantikan....
untuk semua manusie....
sbb bile ko takde...mcm ne nak wujud 7.01.2011 lak...n tarikh2 lain....

di pg yg dingin dan sejuk...
sayup2 kedengaran,hujan membasahi bumi...
ak terdampar di atas katil melayani sisa2 sejuk yg masih bertakung di ruang2 bilik ku...
menarik selimut lalu menutupi seluruh tubuhku...
akan tetapi masih ade tanggungjawab perlu dilaksanakan...
dayafasih memerlukan aku....

menarik tuala....lalu menuju ke toilet...
akan tetapi aku berasa kecewa kerana perlu melayani mata lg akibat bilik air yg sdg didiami seseorang yg sedang memerot di dalam sana....
ohh...tidak~~terdampar la ak seperti dugong yg penat mencarik makanan untuk anaknya....

setelah berperang di dalam bilik air...menggunakan air panas di tahap maximum....
lalu,aku pun bersiap sedia la berpakaian lengkap seperi ingin mahu pergi berperang...
berjalan la aku menuruni anak tangga yg berliku....

sesampainya aku di suatu rumah kecil yg mempunyai hanya 1 kerusi batu panjang sj...
maka,ak dengan tekadny dudok la di atas kerusi itu...lalu menanti dgn kesabaran kekasih hatiku dtg mengambil aku....
owh...mengapakah beliaw sgt lambat hari ini...lupekah beliaw hari ini,aku masih berkeje lg...
hujan semakin lebat....
semakin banyak pula makhluk berkaki empat bulat2 berator di tanah kelabu ini...
dengan iringan trompet pon pon menandakan mereka amat BERSABAR ketika itu....

aku masih berada di tempat duduk berbatu itu...
melihat jam di tangan...
owhhh..sudah pukul 8.45...tetapi beliaw masih tidak datang...
apekah yg telah berlaku....di dalam hati....sudah berdegup kencang....
hujan masih lebat...dan lebat lagi....

lalu.......tepat pukul 9.15 baru laaaa kekasih hatiku itu datang....
sungguh berlagak betol bliaw....
sudah la dtg lmbt.....bg surat cinta pun tak senyum....hmmm....
maka ak dgn muka pasrahnya,duduk la aku berteleku di dalam T307 itu...

pasrah sudah aku....hujan pula masih lebat...
makhluk berkaki empat bulat2 masih beratur2 seperti menunggu giliran untuk menuju ke destinasi masing2....

tepat pukul 9.43a.m aku berjaya menjejakkan kaki ke dayafasih...
lalu ku mengambil punch kad aku...
lalu aku melihat....MERAH.....
aku hanya senyum seketika....
di dalam hati...."NASIB BAIK BUKAN AKU SOWG JE DTG LAMBAT....NGOK PUNYE BAS T307,KO PUNYE PSL AK DAPAT MERAH HARI NIE..."

sekian habis sudah....
cerite ini....
semoge esok ade crite lg...=)

0 comments: